Woman's Day (Australian magazine)

Woman's Day is an Australian women's magazine owned by Bauer Media Group. It is Australia's highest selling weekly magazine.[1][2]

Woman's Day
Woman's Day magazine from 2014
EditorFiona Connolly
CategoriesWomen's magazine
Circulation320,398 (July – September 2014)[1]
PublisherBauer Media Pty Ltd
Year founded1953
CompanyBauer Media Group
Based inSydney

History and profile

The magazine was previously part of ACP Magazines, which in turn was owned by Nine Entertainment Co which owns Australian television network Nine Network. Because of this, Woman's Day often featured many stories either based on or in partnership with a Nine Network program, such as A Current Affair. The magazine became part of Bauer Media Group in 2012,[3] after Nine Entertainment Co got into financial difficulties. It is published weekly by Bauer Media Pty Ltd and is headquartered in Sydney.[4]

Aimed at women aged 25 to 54,[5] it primarily features news, gossip and interviews about Australian and international celebrities, as well as some lifestyle and recipes.

Sales figures, readership and advertising revenue have fallen significantly in recent years, down from 405,000 weekly sales in 2010 to 330,000 in March 2014.[6] Readership fell another 14.6% in the year ended 2014.[7]


In 2007, the magazine settled out of court with New Zealand television presenter Charlotte Dawson, who had sued the magazine over its coverage of her divorce.[8]

The magazine underwent significant layoffs in 2008.[9]

In November 2013, Woman's Day came under fire from its readers after a story featuring Kate Middleton, the Duchess of Cambridge, took issue with her appearance by comparing a photo of her before having her baby and after with the headline 'What's happened to Kate?' Criticism suggested that women who have just had a baby often look tired, and she was not wearing makeup in the second image like she was in the first.[10]

In 2014, television presenter Grant Denyer began legal precedings against the magazine after it claimed he and his wife were in a rehab facility in Thailand for meth addiction. Denyer claimed they had visited a rehab facility, but it was not for drug issues, and reaffirmed they did not have a drug addiction. The magazine backed the story saying Denyer's friends were their sources for the story.[11]

Woman's Day was criticised on the Australian Broadcasting Corporation's Media Watch, in which it was described as "garbage journalism" for the use of sensationalist headlines and content.[12]


  1. "Woman's Day Australia's highest selling weekly magazine brand". MPA. Retrieved 30 April 2016.
  2. "ABCs: Weekly magazines struggle with Zoo leading declines". Mumbrella. 14 February 2014. Retrieved 1 June 2014.
  3. Merja Myllylahti (23 November 2012). "JMAD New Zealand Media Ownership Report 2012" (PDF). JMAD. Retrieved 1 November 2016.
  4. "Factsheet. Women's Day". Publicitas. Retrieved 29 October 2016.
  5. "Woman's Day". Bauer Media Group. Retrieved 1 June 2014.
  6. Audited Media Association of Australia April 2014
  7. Roy Morgan research 'Australian Magazine Readership 12 months to Dec 2014'
  8. "Defamed Dawson collects payment". New Zealand Herald. 23 May 2007. Retrieved 8 November 2008.
  9. Tabakoff, Nick (14 October 2008). "ACP magazine job cuts my doing, says PBL chief". The Australian. Retrieved 8 November 2008.
  10. "Woman's Day story about Kate Middleton looking tired prompts angry response". News Corp Australia. 20 November 2014. Retrieved 1 June 2014.
  11. "Grant Denyer's manager says witness accusing TV presenter of ice addiction is a 'liar and a fraud'". News Corp Australia. 27 February 2014. Retrieved 1 June 2014.
  12. ABC Media Watch 7/7/14
This article is issued from Wikipedia. The text is licensed under Creative Commons - Attribution - Sharealike. Additional terms may apply for the media files.