Libyan Jamahiriya Broadcasting Corporation

Libyan Jamahiriya Broadcasting Corporation (LJBC) (Arabic: الهيئة العامة لإذاعات الجماهيرية العظمى) was the state-run broadcasting organization in Libya under the rule of Muammar Gaddafi. It distributed news in coordination with the Jamahiriya News Agency in accordance with state laws controlling Libya media.[1]

Libyan Jamahiriya Broadcasting Corporation
Country
OwnerGovernment of Libya
Al-Jamahiriya TV
Television
LJBC Radio
Radio
Al-Madina TV
Television
Official website
http://www.ljbc.tv

Stations run by the LJBC include:

  • Al-Jamahiriya TV - the official state television channel with news and entertainment.
  • Al-Madina TV - an entertainment channel
  • Al-Jamahiriya Satellite Channel - international satellite channel
  • Al Mounawaa
  • Al Hidaya Al Libiya
  • Al Shababiyah - youth programming
  • Al Libiya (formerly Al Jamahiriya 2) - a general entertainment channel
  • Al Badeel
  • Al Jamahiriya TV English - English speaking channel
  • Libya Al Riadhiya - Sports channel
  • Radio Jamahirya 103.4 MHz - generalist program in Arabic
  • Voice of the Libyan People - international shortwave radio broadcasts

Long occupied by Abdallah Mansour, the General Manager of the company has since January 2009 been Mohammed Ali Kilani, "poet of the revolution" and former manager of a production company.

On 22 August 2011, the organization was rendered defunct when its channels were taken off-air by anti-Gaddafi fighters, which had entered Tripoli the previous day.[2]

Organization

The corporation's website and online presence was serviced by fifty employees, mostly journalists. They were organized into four departments; news editing, programming, design, and maintenance and operations, based in offices in Tripoli.[3]

Al-Jamahiriya TV

Al-Jamahiriya TV
Launched1969 (original date)
2014 (relaunch)
NetworkLibyan Jamahiriya Broadcasting Corporation
Picture formatPAL
CountryLibya
LanguageArabic
English
French
Chinese
Broadcast areaInternational

Al-Jamahiriya TV was a television channel broadcast by the Libyan Jamahiriya Broadcasting Corporation. The channel broadcast mainly Libyan Aljamahiriya discussions, cultural programs and news bulletins. It was available in three languages: Arabic, English and French.

Emphasis was left to the official Libyan political and government activities, with live coverage of sessions of the People's Congress, speeches of the "Guide of the Revolution" (the official position held by Colonel Gaddafi) and readings of The Green Book, written by the Libyan leader, and published in 1975.

The channel started in the morning and ended in the evening by reading verses from the Koran and the dissemination of the national anthem, before giving way to a focus and national radio.

The Libyan national television was broadcast via satellite to the Arab world and Europe via the satellites Arabsat and Hot Bird from 1997.

On 22 August 2011, the station was taken off-air by the National Transitional Council forces, which had entered Tripoli the previous day.[4] After several failed attempts to bring it back after the war by supporters of the former regime, the channel eventually appeared again with a new form in 2014 and it is now airing on Nilesat.

See also

References

  1. "Libya: Political forces | The Economist". 2008-12-10. Retrieved 2011-03-18.
  2. "Libya rebels say they seize control of state TV". Reuters. 22 August 2011. Retrieved 22 August 2011.
  3. "Around LJBC". Archived from the original on January 15, 2010. Retrieved 2011-03-18.
  4. Halliday, Joshua (22 August 2011). "Blank pictures from Libyan state TV augurs moment of change". Guardian. Retrieved 22 August 2011.
  • LJBC homepage (Internet Archive copy as of July 23, 2011: original site is no longer live)
This article is issued from Wikipedia. The text is licensed under Creative Commons - Attribution - Sharealike. Additional terms may apply for the media files.