Channel 1 (Bangladesh)

Channel One was a Bangladeshi pay television channel from Bangladesh. It started broadcasting on 24 January 2006 from its studio in Uday Tower, Gulshan, Dhaka. It was owned by One Entertainment Limited, a sister concern of One Group.[1]

Channel 1
Channel 1 Logo
Launched24 January 2006 (2006-01-24)
Closed27 April 2010 (2010-04-27)
Owned byOne Entertainment Limited
Slogan(Bengali:সম্ভাবনার কথা বলে)
Broadcast areaNationwide
HeadquartersDhaka, Bangladesh
Formerly calledBangla Channel (1993–2005)

Channel One was an infotainment channel by nature. News times were: 8:00 am, noon, 2:30 pm, 6:30 pm, 7:30 pm, 10:00 pm, 11:30 pm, 12:30 am and 3:00 am BST.[2]


In 2006, One Entertainment secured a loan from Prime Bank, pledging the station's broadcasting equipment as collateral. In 2008, the bank called in the loan and, when it was not repaid, sold the equipment at auction to People's Entertainment Ltd.[3][4][5] Channel One continued operating, with what the Bangladesh Telecommunication Regulatory Commission (BTRC) found was rented broadcasting equipment, which is a violation of Bangladesh telecommunications law. Consequently, the BTRC shut down the channel on 27 April 2010 at about 6:40 pm. Its final transmission was its 6:30 pm news bulletin.[4][5]

See also


  1. "Channel One goes on air from Jan 24". The New Nation. Dhaka. 15 January 2006. Archived from the original on 25 September 2006.
  2. "Schedule". Channel One. Archived from the original (DOC) on 28 January 2008.
  3. "HC dismisses Channel 1 challenge over auction". bdnews24. 9 April 2009. Retrieved 21 October 2015.
  4. "Channel 1 shut". The Daily Star. 28 April 2010. Retrieved 21 October 2015.
  5. "Channel 1 goes off air after govt order". New Age. Dhaka. 28 April 2010. Archived from the original on 2 May 2010. Retrieved 21 October 2015.

Further reading

This article is issued from Wikipedia. The text is licensed under Creative Commons - Attribution - Sharealike. Additional terms may apply for the media files.