2010 Slovenian public broadcaster law referendum

Issues

The reform was an attempt to reverse the reform of 2005 proposed by the conservative Prime Minister Janez Janša, which was widely seen as an attempt to move the public broadcaster Radiotelevizija Slovenija to the right of the political spectrum. The RTVS referendum held that year narrowly approved the reform; polls indicated that the 2010 referendum would also see a close result at low turnout, with only 55.3% of voters interested in the referendum (28.4% to 26.9% in favour of the reform).[3]

Results

The referendum failed clearly, but at a very low turnout, which was interpreted as the Slovenian voters being fed up with the large amount of referendums being held.[4][5]

Slovenian public broadcaster law referendum, 2010
Choice Votes %
No 179,904 72.64
Yes 67,769 27.36
Valid votes 247,673 99.07
Invalid or blank votes 2,332 0.93
Total votes 250,005 100.00
Registered voters and turnout 1,707,236 14.65
Source: Državna Volina Komisija

References

  1. "Archived copy". Archived from the original on 2010-12-11. Retrieved 2010-12-08.CS1 maint: archived copy as title (link)
  2. "Večer - 404". Vecer.com. Retrieved 2018-03-17.
  3. STANDARD Verlagsgesellschaft m.b.H. "Referendum über Rundfunkgesetz in Slowenien begonnen - Medien - derStandard.at › Etat". Derstandard.at. Retrieved 2018-03-17.
  4. "Živel petnajsti referendum!". Delo.si. Retrieved 2018-03-17.


This article is issued from Wikipedia. The text is licensed under Creative Commons - Attribution - Sharealike. Additional terms may apply for the media files.